چگونه لوازم یدکی ماشین سنگین اصل را از فیک تشخیص دهیم

کدخبر: 2375659

برای خرید لوازم یدکی ماشین سنگین مسئله اصل یا فیک بودن قطعات بسیار مهم است چرا که کیفیت و سلامت کارکرد این قطعات در کنار هم مستقیما سلامت سرنیشنان خودرو را تامین میکند اما متاسفانه امروز به کلاهبردارانی باهدف سود جویی از مردم قطعاتی را با مواد اولیه ارزان تولید میکنند ولی به قیمت و اسم لوازم یدکی اصل وارد بازار می کنند. پس باید راه های تشخیص قطعات اصل از فیک را بشناسیم.

ماشین‌های سنگین به این خاطر که همیشه در جاده هستند و مسیرهای طولانی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب را می‌پیمایند؛ همیشه نیاز به تعمیر و تعویض لوازم یدکی دارند. به همین خاطر، تهیه لوازم یدکی ماشین سنگین، به خصوص لوازم یدکی کامیون، یکی از دغدغه‌های اصلی رانندگان ماشین‌های سنگین است؛ اما این همه‌ی ماجرا نیست. وجود لوازم یدکی چینی در بازار که اکثرا از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند، یکی دیگر از مشکلات دارندگان ماشین‌های سنگین برای تهیه لوازم یدکی است. با این حال، با اطمینان می‌توان گفت دغدغه و مشکل اصلی، وجود لوازم‌های یدکی تقلبی است که به نام لوازم یدکی اصل وارد بازار می‌شوند. در ادامه می‌خواهیم راه‌های تشخیص لوازم یدکی ماشین سنگین اصل را از تقلبی بررسی نماییم.

 

اهمیت اصل‌بودن لوازم یدکی ماشین سنگین

  • اصل‌بودن لوازم یدکی ماشین سنگین باعث افزایش طول عمر ماشین شما می‌شود.
  • کاهش هزینه تعمیر و نگهداری در بلند مدت از دیگر مزایای استفاده از لوازم یدکی اصل است.
  • از آن‌جایی که لوازم یدکی اصلی بر اساس استانداردهای مدل ماشین‌ها طراحی و ساخته شده‌است، استفاده از لوازم یدکی اصل راندمان ماشین‌های سنگین را بالا می‌برند.
  • برخی قطعات حساس، در صورت تقلبی‌بودن می‌تواند منجر به حوادث ناگواری شود.

 

راه‌های تشخیص لوازم یدکی ماشین سنگین اصل

برخی فروشندگان از عدم آگاهی خریداران سوءاستفاده کرده و به جای لوازم یدکی اصل، مشابه بی‌کیفیت آن را به عنوان اصل به خریداران می‌فروشند. در ادامه چند راه تشخیص لوازم یدکی ماشین سنگین اصل را به شما خواهیم گفت:

نشان استاندارد

نشان استاندارد روی هر کالایی اصالت آن کالا را ضمانت می‌کند. سازمان استاندارد با ایجاد دو نوع استاندارد، کالاهای اصلی را به دو دسته ایمنی و فوق ایمنی تقسیم کرده‌است؛ اما نکته اینجاست که راه‌های جعل نشان استاندارد بسیار است. سودجویان با جعل نشان استاندارد آن را روی کالاهای تقلبی می‌چسبانند و به نام کالای اصلی به خریداران می‌فروشند. البته سازمان استاندارد با راه‌اندازی سامانه‌ استاندارد، راهی پیش روی خریدار قرار داده‌است که می‌توانند هنگام خرید، از طریق این سامانه از اصالت کالا مطمئن شوند. با این حال، توصیه می‌کنیم هنگام خرید لوازم یدکی کامیون و دیگر انواع ماشین سنگین فقط به نشان استاندارد بسنده نکنید.

 

هولوگرام تولیدکننده

تولیدکنندگان معتبر لوازم یدکی ماشین سنگین برای آن‌که خریداران را از کیفیت و اصالت کالایشان مطمئن سازند، هولوگرام مخصوص خود را روی کالایشان می‌گذارند. البته هولوگرام نیز به راحتی قابل جعل‌شدن است.

 

استعلام از طریق بارکد محصول

تولیدکنندگان لوازم یدکی ماشین سنگین و هر کالای دیگری، بر روی بسته‌بندی محصول خود، بارکدی قرار می‌دهند. خریداران به راحتی با برنامه‌های بارکدخوان که امروزه در هر گوشی هوشمندی می‌توان آن را یافت، می‌توانند از اصل‌بودن کالا مطمئن شوند. در صورتی که کالا اصل باشد، مشخصات روی بسته‌بندی و آنچه بر روی صفحه گوشی مشاهده می‌کنید، یکسان خواهد بود؛ در غیر این صورت، این مشخصات با یکدیگر مغایرات خواهند داشت.

 

خود قطعه

اگر خود قطعه یدکی را نیز بررسی کنید، می‌توانید متوجه اصل‌بودن آن شوید. ناگفته نماند، این روش به مانند دیگر روش‌ها آسان نیست و امکان خطا وجود دارد؛ اما آلیاژ استفاده شده در تولید لوازم یدکی ماشین سنگین اصل در ظاهر کالا تأثیر بسیاری می‌گذارد.

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که در زمان بررسی قطعه یدکی به دنبال چه نشانه‌هایی باشیم:

  • برخی تولیدکنندگان نام و نشان خود را بر روی قطعات یدکی حک می‌کنند.

  • به دنبال نقاط جوش قطعه‌باشید. معمولا کالاهای اصلی از کیفیت جوشکاری بالایی برخوردارند.

  • علاوه بر کیفیت جوش، کیفیت پرچ‌های روی قطعه را هم وارسی نمایید.

  • آلیاژهای باکیفیت به‌کاررفته در لوازم یدکی ماشین سنگین اصل، باعث تفاوت ظاهری بسیاری نسبت به محصول تقلبی می‌گردد که از آلیاژهای بی‌کیفیت در آنها استفاده شده‌است.

بسته‌بندی لوازم یدکی ماشین سنگین

بسته‌بندی هر کالا به نوعی تبلیغات آن محصول به حساب می‌آید. تولیدکنندگان معتبر لوازم یدکی ماشین سنگین اصل از بسته‌بندی‌های باکیفیتی برای کالای خود بهره می‌برند. هم‌چنین، هنگام جابه‌جایی این قطعات به فروشگاه دقت لازم را به عمل می‌آورند تا بسته‌بندی صدمه‌ای نبیند و دچار زدگی نشود. به همین منظور، هنگام خرید به هرگونه رنگ‌پریدگی (به دلیل کیفیت پایین طرح‌های چاپ‌شده روی بسته‌بندی) یا زدگی در بسته‌بندی توجه نمایید.

 

گرفتن فاکتور از فروشنده

گرفتن فاکتور از فروشنده می‌تواند کمک شایانی به شما نماید. اکثر فروشندگان به اصلی یا تقلبی‌بودن کالای خود واقف هستند. از همین رو، پیشنهاد می‌شود، هنگام خرید لوازم یدکی ماشین سنگین از فروشنده فاکتور بخواهید. هم‌چنین، از او بخواهید که بالای سربرگ فاکتور اصل‌بودن کالا را قید نماید. در صورتی که به هر طریقی متوجه تقلبی‌بودن قطعه خریداری‌شده شدید، می‌توانید با مراجعه به مراجع ذیربط نسبت به احقاق حق خود اقدام کرده و فروشنده را مجبور به پرداخت اصل پول، غرامت یا تعویض قطعه با نمونه اصل آن نمایید.

به جرئت می‌توان گفت، این راهکار به خاطر بار حقوقی‌ای که بر دوش فروشنده می‌گذارد، بهترین راهکار برای در امان ماندن از سوءاستفاده‌های احتمالی است.

 

خرید از مراکز معتبر

با گسترش کسب و کارهای اینترنتی، به خصوص در دوران پاندمی کرونا، افراد بیشتری نسبت به گذشته تمایل به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی پیدا کرده‌اند؛ اما اکثر این فروشگاه‌های اینترنتی معتبر نیستند. به همین خاطر، قبل از اقدام به خرید از فروشگاهی اینترنتی حتما نشان اعتماد الکترونیک (Enamad) را بررسی نمایید. این نشان به شما اطمینان می‌دهد که فروشگاه برای خرید معتبر است یا خیر. به عنوان نمونه، یکی از فروشگاه‌های اینترنتی که برای خرید لوازم یدکی ماشین سنگین می‌توانید به آن اعتماد نمایید و دارای نشان اعتماد الکترونیک نیز هست، شرکت بازرگانی واته‌ است. این شرکت با هدف تأمین نیاز دارندگان ماشین‌های سنگین و رفع دغدغه آنها، اقدام به راه‌اندازی فروشگاهی اینترنتی نموده و لوازم‌های یدکی ماشین سنگین را با بهترین کیفیت و تضمین اصالت آن در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

images_1663177756.jpg

آگاه‌سازی دارندگان ماشین‌های سنگین برای تأمین لوازم یدکی ماشین سنگین اصل است. بدین منظور، تلاش کردیم شما را با راهکارهای تشخیص کالای اصل از تقلبی آشنا نماییم. با این حال، توصیه ما به شما این است که قبل از خرید، حتما از تجربه افراد دیگر استفاده نمایید تا درباره معتبر‌بودن فروشگاه‌های عرضه‌کننده لوازم یدکی ماشین سنگین اطمینان حاصل نمایید.

 

لوازم یدکی ماشین سنگین را از واته بخرید!

همانطور که در طول محتوا بیان شد برای یک خرید مطمئن باید نام و اعتبار فروشگاه را نیز در نظر بگیرید شرکت بازرگانی واته با چندین سال سابقه درخشان در زمینه قطعات و لوازم یدکی ماشین سنگین یکی از فروشگاه های معتبر در این زمینه است که محصولات خود را همراه با ضمانت اصالت کالا، ارسال سریع به سراسر کشور و بهترین قیمت عرضه می کند. برای خرید لوازم یدکی ماشین سنگین از این فروشگاه می توانید به نشانی اینترنتی https://vateh-sp.com/ مراجعه کنید.

 

ارسال نظر: