از طراحی تا چاپ جعبه و بسته ‌بندی محصولات صادراتی

کدخبر: 2375675

بسته ‌بندی بخش مهمی از تبلیغات و بازاریابی محصولات صادراتی است. جعبه بسته ‌بندی که حامل محصول یا کالای صادراتی ماست، نماینده فرهنگ، هویت برند و ارزش هر آن چیزی است که به کشور دیگری صادر کرده‌ایم. بنابراین مهم است که روی تک‌تک مراحل ایده‌پردازی، طراحی و چاپ آن سرمایه گذاری کنیم.

اگر به فکر انتخاب یک بسته ‌بندی ایده‌آل برای محصول یا کالای صادراتی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با اصول طراحی جعبه برای محصولات صادراتی و بهترین بسته ‌بندی‌ها برای این گروه از محصولات آشنا کنیم.

00

 

اهمیت طراحی و چاپ بسته ‌بندی محصولات صادراتی

به طور کلی بسته ‌بندی محصولات صادراتی از نظر طراحی ظاهری و پارامترهای فیزیکی جعبه بسته ‌بندی این گروه از محصولات دارای اهمیت بالایی است. بسته ‌بندی محصولات صادراتی ما باید طوری طراحی شده باشد که علاوه بر حفظ امنیت و سلامت کالا، متناسب با نیاز بازار هدف باشد. به‌ بیان ساده‌تر، بسته ‌بندی محصولات صادراتی باید آن‌قدر مستحکم باشد که در مسیر انتقال به کشور مقصد دچار آسیب نشود و با این حال نیاز بازار هدف آن محصول را هم تأمین کند.

طراحی و چاپ بسته ‌بندی محصولات صادراتی از این جهت اهمیت دارد که باید برای مشتری جدیدی که شناخت دقیقی نسبت به ذائقه و سلیقه او نداریم، جذاب باشد و همچنان توانایی رقابت با محصولات مشابه در بازار آن کشور را هم داشته ‌باشد. در واقع طراحی جعبه بسته ‌بندی یک محصول صادراتی ابزار بازاریابی و تبلیغ آن محصول است. اگر محصولی جذاب، لوکس و منحصر به فرد دارید، در بخش بعدی اصولی که باید برای طراحی جعبه بسته ‌بندی این محصولات رعایت کنید، مرور می‌کنیم.

 

00

اصول طراحی جعبه برای محصولات صادراتی و لوکس

در این بخش از مطلب قصد داریم مهم‌ترین اصولی که باید برای طراحی جعبه بسته ‌بندی محصولات صادراتی و لوکس در نظر بگیریم، بررسی کنیم. این اصول با هدف تحت ‌تأثیر قرار دادن مخاطب بازار هدف طراحی شده‌اند و برای هر نوع محصولی قابلیت پیاده سازی دارند:

üتحقیقات میدانی در بازار هدف

اولین و مهم‌ترین قدم، تحقیقات میدانی در بازار هدف است. در این مرحله باید بسته ‌بندی محصولات مشابه را در بازار هدف ببینیم، ارزیابی کنیم و در صورت امکان از آنها ایده بگیریم. این ‌کار به ما کمک می‌کند که تا حدودی نسبت به سلیقه مشتریان بازار جدید شناخت پیدا کنیم.

üزیبایی ظاهری بسته ‌بندی

جذابیت های بصری یا زیبایی ظاهری در طراحی جعبه بسته ‌بندی محصولات لوکس و صادراتی حرف اول را می‌زند. طراحان گرافیک باید براساس نتایج تحقیقات مرحله قبلی ایده طراحی بسته ‌بندی محصول جدید را پیاده سازی کنند. بسته ‌بندی محصول باید نماینده فرهنگ ایران باشد و هویت اصلی خود را حفظ کند. همچنین باید بتواند مشتریان خارجی را به خرید محصول تشویق کند.

üاستاندارد بودن

برای طراحی جعبه محصولات صادراتی باید تمامی اصول فنی مربوط به این ‌کار را رعایت کنیم. این اصول شامل استحکام و مقاومت جعبه در برابر صدمات فیزیکی، وزن، ابعاد، ضخامت و سهولت در حمل و نقل جعبه هستند. با توجه به اینکه مسئولیت سلامت بسته ‌بندی محصولات صادراتی بر عهده صادر کننده است، پس جعبه محصولات شما باید از همه استاندارهای لازم برخوردار باشد.

üاستحکام و مقاومت جعبه

محصولات صادراتی معمولاً کالاهایی گران‌ قیمت و لوکس هستند، بنابراین باید از زمان خروج از کشور تا زمان رسیدن به‌ دست مشتریان در سلامت کامل باشند. حمل و نقل در گمرک، جابجایی در کشتی یا هواپیما، انتقال به سوله شرکت خریدار، پخش در فروشگاه های شهری و...، همگی چالش هایی هستند که بسته ‌بندی یک محصول صادراتی پشت ‌سر می‌گذارد. پس باید به ‌اندازه کافی محکم و مقاوم باشد که حتی اگر به بسته ‌بندی محصول آسیبی وارد شد، محصول سالم بماند.

üثبت اطلاعات محصولات بر روی جعبه

لیبلی که روی جعبه محصولات صادراتی ثبت می‌شود، باید شامل نام برند، لوگو، شرکت سازنده، کشور سازنده، مواد تشکیل دهنده محصول، نحوه استفاده، تاریخ تولید و سایر اطلاعات مهم مرتبط با محصول باشد. البته می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و این اطلاعات را به سبکی متفاوت روی بسته ‌بندی محصول درج کنید.

00

انواع چاپ جعبه برای بسته ‌بندی محصولات صادراتی

چاپ جعبه، بخش دیگری از فرایند آماده سازی بسته ‌بندی محصولات صادراتی و لوکس است. برای انتخاب بهترین مدل چاپ جعبه بسته ‌بندی باید با انواع جعبه های مناسب برای محصولات صادراتی آشنا شوید.

üجعبه هارد باکس یا سخت

جعبه هارد باکس یا جعبه سخت بیشتر برای بسته ‌بندی محصولات لوکس و ارزشمند استفاده می‌شود. برای تولید این نوع بسته ‌بندی از مقوای ضخیمی استفاده می‌شود که از نظر ضخامت ۴ برابر مقوای معمولی است. چاپ جعبه هارد باکس تقریباً شیک‌ترین و مدرن‌ترین سبک چاپ جعبه بسته ‌بندی برای محصولات صادراتی است. از این نوع جعبه‌ها برای لوازم آرایشی، پوشاک، صنایع ‌دستی، محصولات چرمی، جواهر، اکسسوری‌ها و... استفاده می‌شود.

üجعبه مقوایی یا جعبه آماده

گزینه بعدی، جعبه مقوایی یا جعبه آماده است. جعبه آماده نوعی بسته ‌بندی پیش ‌ساخته کارگاهی است که برای بسته ‌بندی کالاها و محصولاتی که وزن سنگینی دارند، ولی نسبت به ضربه حساس نیستند، طراحی ‌شده است. گرماژ این نوع جعبه‌ها بین 60 تا 500 گرم است و از جنس مقوای کرافت، پشت طوسی، مقوای گلاسه و در برخی موارد کاغذ گلاسه ساخته می‌شوند.

جعبه های آماده وزن سبک و قیمت مقرون به صرفه ای دارند و بیشتر برای بسته ‌بندی محصولات صنایع برق و الکترونیک، میوه‌ها، خوراکی‌های صادراتی (خرما، آجیل، میوه‌های خشک و...) و محصولاتی که بسته ‌بندی آنها لازم نیست خیلی گران‌ قیمت باشد، استفاده می‌شوند.

üجعبه کرافت

جعبه کرافت سبک‌ترین و ارزان‌ قیمت‌ترین نوع جعبه بسته ‌بندی است که برای صادرات و فروش عمده میوه استفاده می‌شود. دلیل انتخاب این نوع بسته ‌بندی برای میوه های صادراتی، بسته ‌بندی مجدد آنها در کشور مقصد است. این سبک صادرات چندان جالب نیست، چون بخش اعظم سود حاصل از فروش محصولات عاید کشور مقصد می‌شود. این نوع بسته بندی‌ها زیبایی خاصی ندارد و چندان هم مقاوم نیستند، ولی می‌توانند وزن بالای محتویات خود را تحمل کنند.

 

بسته ‌بندی محصول صادراتی باید به مشتری احساس ارزشمندی بدهد

امیدواریم مطالبی که در این مقاله ارائه کردیم بتواند در مسیر طراحی تا چاپ یک بسته ‌بندی عالی برای محصول صادراتی شما مفید باشد. در پایان توصیه می‌کنیم که در طراحی و چاپ جعبه محصولات خود، حتماً به این موضوع توجه کنید که بسته ‌بندی محصول به مشتری احساس ارزشمندی منتقل کند. این‌ کار به شما کمک می‌کند که خیلی راحت بتوانید با محصولات مشابه در آن کشور رقابت کنید و شروع به گرفتن سهم بازار کنید.

برای ثبت‌ سفارش طراحی و چاپ بسته ‌بندی محصول، تیم افرا گرافیک آماده ارائه خدمات به شماست. می‌توانید همین حالا از طریق لینک afragraphic.com با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

 

 

ارسال نظر: