علت استفاده از تشک چیست؟

کدخبر: 2375689

همه ما از تشک برای داشتن خواب بهتر استفاده می کنیم، آیا تا به حال به چیستی تشک پی برده اید؟ چرا از تشک استفاده می کنیم؟ در این مقاله از ابر کوارشکی به  شرح ساده تشک می پردازیم و نقش و دلیل استفاده از آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

در ادامه این مقاله از فروشگاه تشک خوابکو به آدرس اینترنتی http://khabco.com همراه ما باشید.

در یک توضیح ساده و عامیانه، تشک یک محفظه است که از مواد نرم یا سفت و یا مواردی نظیر فوم و یا فنر پر شده است و به عنوان سطحی برای خواب مورد استفاده قرار میگیرد.

با این توصیف، بنظر شما میتوان به هر محفظه ای که با مواد نرم و سفت پر شده و بر روی آن میخوابیم تشک گفت؟ در پاسخ کلی به این سوال می توان گفت بله. اما سوال اینجاست که کدام یک از این سطح ها دارای ویژگی های یک سطج مناسب برای خواب هستند؟

تشکی که بر روی آن می خوابیم باید دارای ویژگی های خاصی باشد. یک تشک خوب باید از ستون فقرات به خوبی حفاظت و پشتیبانی کند و فشار وارد شده به اندام ها در زمان خواب را به حداقل برساند.

وظیفه اساسی تشک و دلیل اینکه از تشک استفاده می کنیم، همین حفاظت، پشتیبانی و صاف نگه داشتن اندام هاست. پس می توان گفت همه تشک ها تشک مناسب برای اندام ها نیستند.

دلیل استفاده از تشک

در زمان خواب و در حالت دراز کشیده، ممکن است اندام ها کج باشند و یا در وضعیت طبیعی و مناسب برای خواب قرار نداشته باشند، در این صورت، صبح روز بعد با درد کمر، گردن، و نواحی دیگر از خواب بیدار می شویم. چراکه اندام ها در وضعیت مناسب قرار نداشته اند و البته که دلیل بسیاری از کرختی های بدن و عدم انرژی کافی نیز به دلیل خواب در شرایط بد و یا بر روی یک تشک نامناسب است.

نکات مهم در خرید تشک خوشخواب چیست؟

خواب کافی باعث ایجاد شادابی و سلامتی در انسان ها می شود. از مهمترین عوامل تاثیرگذار در خواب افراد داشتن یک تشک خوشخواب است. برای خرید تشک خوشخواب باید به نکات مهمی توجه کنید تا خوابی راحت داشته باشید.

یکی از معیارهای مهم در سلامت جسم و روان، لذت بردن از یک خواب راحت و آرام است. تقریبا یک سوم از عمر مفید یک انسان به خوابیدن اختصاص داده می شود و راحتی و حس رضایت از آن امری مهم است. در ادامه به بررسی ویژگی های یک تشک خوب و با کیفیت می پردازیم.

برای خرید یک تشک خوب باید به پارامترهایی توجه کنید. اندازه تشک تخت خواب یکی از مشخصاتی است که برخی از افراد به آن توجه می کنند. طول تشک خوشخواب 2 متر بوده و عرض آن متغیر است و افرادی که قد بیشتر از 2 متر دارند باید تشک خود را به صورت سفارشی تهیه و خریداری کنند. نرم بودن و راحتی تشک تخت خواب در رضایت از یک خواب خوب تاثیر به سزایی دارد.

از عوامل دیگری که باید در خرید تشک خوشخواب به آن توجه شود وزن تشک است. راحتی تشک برای افراد اصلی مهم در خرید آن است و عموما توصیه می شود افراد لاغر از تشک های نرم و افراد چاق از تشک های سفت استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

انواع تشک

تشک طبیبرای افرادی که کمر درد و پا درد دارند استفاده از تشک طبی بهترین گزینه است. تشک های طبی حالتی سفت داشته و از جنس یونولیت می باشند و مانند تشک های بیمارستانی سبک و سفت هستند. تشک های طبی را از اسفنج نیز طراحی و تولید می کنند که این جنس از تشک های طبی دارای کیفیت بالاتری است. تشک طبی پاکتی خوشخواب و تشک سوپر کلاس هارد خوشخواب جز تشک های تقریبا سفت و طبی به حساب می آیند.

تشک فنریتشک خوشخواب فنری از پرطرفدارترین و پر مصرف ترین تشک ها محسوب می شود. در ساخت تشک فنری از فنرهای دو سانتی استفاده شده است. این مدل تشک مقرون به صرفه بوده و به دو صورت فنر متصل و منفصل تولید می شود. هر کدام از مدل های تشک های فنری مزایا و معایب مختص به خود را دارند. تشک کامفورت خوشخواب و تشک باراباس خوشخواب را میتوان جز تشک های فنری دانست.

تشک مموری فوم دار: مموری فوم دار ماده ای است که با هدف محافظت از وضعیت جسمی مسافران ایستگاه فضایی طراحی و تولید شد. تشک مموری فوم دار از ترکیب لاتکس و پلی اورتان ساخته شده است. تشک مموری فوم دار حساس به دما و وزن بدن بوده و به تناسب آن ها تغییر می کند. هنگام خواب بر روی بعضی از تشک ها قسمت هایی از اعضای بدن با تشک فاصله دارد و این امر باعث فشار به برخی از قسمت های بدن می شود. فاصله گودی کمر با تشک باعث ایجاد فشار و درد در آن ناحیه می شود. تشک های مموری فوم دار به دلیل تغییر اندازه از فشارهایی که ممکن از است به کمر و دیگر نقاط بدن وارد شود جلوگیری می کند.تشک های کلاس مموری خوشخواب از این قبیل تشک ها میباشد.

تشک طبی_فنریتشک های طبی و فنری هر کدام دارای معایب و مزایای خاصی هستند. طراحی و تولید تشک طبی _فنری ترکیبی از محاسن این دو تشک است. در ساخت این مدل از تشک از اسفنج با چگالی بالا بوده و برای رفع سفتی آن از فنرهای متصل استفاده می شود. از نظر پزشکی تشک خوشخواب باید خیلی سفت نباشد تا انحنای ستون فقرات به خوبی قرار گیرد و به کمر آسیب و فشاری وارد نکند. تشک های طبی فنری برای حفظ سلامت اعضای بدن و راحتی در هنگام خواب بهترین گزینه محسوب می شود. تشک آناهیتا خوشخواب و تشک طبی فنری خوشخواب از این دست تشک ها میباشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران خوابکو با شماره 02537210000 در تماس باشید.

 

 

ارسال نظر: