تهرانگردی در یک هفته

کدخبر: 2376627

وقتی صحبت از تهران به میان می‌آید شاید اولین چیزی که در ذهن تداعی می‌شود، شلوغی شهر و هوای آلوده آن باشد. ممکن است شما تا کنون به پایتخت به عنوان مقصد یک سفر هیجان انگیز فکر نکرده باشید! اما پایتخت با داشتن جاذبه‌های توریستی متعدد مانند برج میلاد تهران کاخ‌های تهران و ده‌ها یا صدها مورد دیگر می‌تواند یک سفر دلچسب و خاطره انگیز را برای شما رقم بزند. سفری یک هفته ای به تهران می‌تواند زمانی عالی برای بازدید از بسیاری از این جاهای دیدنی باشد. با ما همراه شوید تا با آن‌ها کمی بیشتر آشنا شویم.

کاخ‌های تهران

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی پایتخت که حتما باید در لیست سفر خود قرار دهید، کاخ های تهران است. در تهران چندین کاخ وجود دارد که شما را به تاریخ چند صدساله ایران خواهد برد. از جمله این کاخ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مجموعه کاخ سعدآباد

این کاخ اولین کاخ ساخته شده توسط پادشاهان قاجار است. در زمان حکومت رضا شاه، کاخ‌های دیگری نیز در این مجموعه ساخته شد تا هر کدام از اعضای خانواده سلطنتی یک کاخ داشته باشند. در این مجموعه 18 کاخ وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

کاخ گلستان

یکی دیگر از کاخ‌های تهران که قدمت آن به دوران زندیه باز می‌گردد، کاخ گلستان است. آقا محمدخان قاجار و دو پادشاه پهلوی در این کاخ مراسم تاج بر سر گذاشتن را انجام دادند. در این کاخ زیبا می‌توانید تخت مرمر، تالار آینه، تالار سلام، حوضخانه و غیره بازدید کنید.

مجموعه کاخ نیاوران

این کاخ ابتدا در دوران قاجار برای ییلاق پادشاهان ساخته شد و ساختمان آن در دوران پهلوی توسعه پیدا کرد. معماری این کاخ بسیار زیبا و مدرن بوده و در آن گنجینه‌های هنری از سراسر دنیا نگه داری می‌شود. کوشک احمدشاهی، کاخ صاحبقرانیه، موزه خودرو، موزه جهان نما از دیگر جاذبه‌های گردشگری این مجموعه است.

21

 

کاخ صاحبقرانیه

این کاخ یکی دیگر از مجموعه کاخ‌های تهران است که در دوران قاجار ساخته شده و در دوران پهلوی مورد بازسازی قرار گرفته است. ساختمان بسیار زیبا، لوسترهای ساخت چوکوسلواکی، ظروف آلمانی و مبلمان‌های شیک فرانسوی لذت بازدید از این کاخ را چند برابر خواهد کرد.

کاخ مرمر

این کاخ زیبا به فرمان رضا شاه ساخته شد و از زمان ساخت تا کنون کاربری‌های مختلفی داشته است. دفتر کار، مکانی برای برگزاری جلسات رسمی، محل برگزاری مراسم عقد محمدرضا شاه با فوزیه و فرح از جمله وقایع تاریخی اتفاق افتاده در این کاخ است.

دربند و درکه

تهران گردی بدون پیاده روی در دربند و درکه و بازدید از چشم اندازهای زیبای آن حتما یک چیز اساسی کم دارد! کوچه پس کوچه‌های دربند، خانه‌های ویلایی زیبا، هوایی دلچسب و مطبوع، صدای آب در کنار خوراکی‎های خوشمزه لذت سفر به تهران را برای شما چند برابر خواهد کرد.

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران یکی دیگر از مکان‌هایی است که حتما باید در سفر به پایتخت از نزدیک ببینید. این باغ بزرگ ترین باغ پرندگان ایران است که در سال 1392 در جنگل لویزان تاسیس شده است. باغ پرندگان تهران مساحتی حدود 17 هکتار داشته و در آن 168 گونه و تعداد بیش از 3 هزار نگه داری می‌شود. باغ پرندگان تهران دارای دو فاز دشتچر و آبچر است. در دشتچر پرنده‌هایی بدون قابلیت پرواز و در آبچر پرندگانی با قابلیت پرواز نگه داری می‌شوند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد در این باغ نبودن حصار بین پرندگان و بازدید کنندگان در قسمت آبچر است. از این رو شما می‌توانید از تماشای آن‌ها از فاصله نزدیک لذت ببرید.

عمارت مسعودیه تهران

اگر بازدید از مکان‌های تاریخی برای شما لذت بخش است، در تهرانگردی خود سری نیز به عمارت مسعودیه بزنید. ساخت این عمارت به دستور پسر ناصرالدین شاه انجام شده است. این عمارت معماری بسیار زیبا و کلاسیک دارد و تا کنون میزبان وقایعی مانند اولین موزه ایران، اولین کتابخانه، دانشکده افسری و وزارت آموزش و پرورش بوده است.

پیست توچال

برای آن که سفری هیجان انگیز به تهران داشته باشید، یک روز خود را در پیست توچال بگذرانید. این پیست بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران به شمار رفته و دارای 3 پیست مجزا برای پذیرایی از هزاران مهمان و ورزشکار است. در این پیست امکانات دیگری مانند تله سیژ و یکی از زیباترین هتل‌های ایران نیز واقع شده است.

برج میلاد تهران

برج میلاد تهران ششمین برج مخابراتی دنیا و بلندترین سازه در ایران است که کاربری‌های تجاری، فرهنگی و تفریحی بسیاری دارد. این برج 435 متر ارتفاع داشته و دارای 1693 پله است. در بازدید از برج میلاد تهران می‌توانید از رستوران گردان، سکوی دید 360 درجه، سینما گیم، زیپ لاین، دلفیناریوم، موزه و ده‌ها کاربری تفریحی و تجاری دیگر لذت ببرید.

 

21

 

پارک ملت

یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران، پارک ملت بوده که در زمان پهلوی و در سال 1345 ساخته شده است. این پارک زیبا به سبک پارک‌های انگلیسی ساخته شده و دارای امکاناتی مانند باغ وحش، پردیس سینمایی، دریاچه مصنوعی، گونه‌های جانوری، جنگل و گونه‌های گیاهی متنوع است.

کلیسای مریم مقدس

یکی از مکان‌های تاریخی و متفاوتی که می‌توانید در تهران گردی خود از آن بازدید کنید، کلیسای مریم مقدس است. این کلیسا معماری بسیار زیبایی داشته و قدمت آن بیش از 8 دهه است. در این کلیسا چهره‌های سرشناس ارمنی مانند یپرم خان از سرداران مشروطه نیز دفن شده‌اند.

پل طبیعت تهران

یکی از جاهای دیدنی شناخته شده تهران که هر روزه افراد زیادی از آن بازدید می‌کننذ، پل طبیعت است. این پل معماری بسیار خاص و زیبا داشته و با قدم زدن روی آن چشم اندازی فوق العاده پیش روی شما خواهد بود.

 

 

 

 

 

ارسال نظر: